Pearle Opticiens' winterse vooruitzichten: brillentrends op het oog

Ontdek de AW23-trends in eyewear

De zomer is nog volop aan de gang, maar dat houdt ons niet tegen om al vooruit te blikken naar het najaar. Welke trends hebben we deze keer weer in het vooruitschiet? Pearle Opticiens, expert in eyecare en eyewear, doet ze naar goede gewoonte uit de doeken.

Personalisatie en uniciteit zijn de kernwoorden deze winter. Wat dat concreet wil zeggen? Een herinterpretatie van geometrische en andere unieke vormen, en designs met een hoek af. Esthetiek blijft uiteraard van essentieel belang, maar functionaliteit dringt ook meer op de voorgrond. Ook duurzaamheid blijft een rode draad – of moeten we zeggen groene draad? – en bij uitbreiding vinden we overal nuances, die hun inspiratie vinden bij de natuur; van materialen tot kleuren. Tot slot zijn enkele iconics bezig aan een geslaagde comeback!

Geometrische gems

Geometrische monturen zijn in dit najaar. It’s all about je unieke zelf te omarmen en dat doe je nu met een geometrische bril. Ga voor onverwachte vormen – ​ hoe gekker, hoe beter – of combineer strakke lijnen met enkele kleuren voor een verfijnd effect. Metallic versieringen geven geometrische monturen een futuristische uitstraling. Mag het iets simpeler, dan kan je gaan voor een ovale of ronde frame, want ook die blijven het goed doen.

Cat eye

Je bent fan of je bent het niet, maar een ding is zeker: een cat eye montuur trekt absoluut de aandacht. Behoor jij tot die eerste categorie, dan hebben we je goed nieuws voor jou, want de cat eye bril is helemaal terug. Een tijdloze klassieker, die elegantie en moderniteit uitstraalt en perfect is om een vleugje retro toe te voegen aan je look!

Oversized

‘The bigger, the better’ wordt het nieuwe ‘less is more’. Dit najaar mag het allemaal grootser en gekker; zolang het maar de aandacht trekt. Oversized brillen zijn dus weer helemaal terug van nooit weggeweest. Perfect voor wie een fashion statement wil maken! Een extra voordeel bij oversized zonnebrillen: de grote glazen bieden meer dekking en beschermen je ogen dus goed tegen de zon.

Functionaliteit first

Esthetiek blijft uiteraard een van de belangrijkste factors bij het uitkiezen van een nieuwe bril, maar ook functionaliteit komt meer op de voorgrond. Hier speelt Pearle perfect op in met zijn Transitions-collecties*: glazen die meekleuren met de intensiteit van het UV-licht en die helpen bij het filteren van blauw licht. Of wat dacht je van de Ray-Ban Reverse-lijn? Dankzij zijn holvormige glazen worden verblindende schitteringen tot wel 70% procent verminderd.

* Er zijn twee lijnen. Binnen de Transitions Signature Gen8-lijn (de helderste, snelst licht en donker wordende brillenglazen) kan je kiezen uit 7 kleuren. Bij de de Transitions XTRActive New Generation-lijn (ideaal voor dragers die lichtgevoelig zijn en vaak worden blootgesteld aan fel licht) heb je de keuze uit 3 stijlen.

Natuurlijke nuances

Modemerken halen hun inspiratie dit najaar volop bij de natuur, en dit is bij eyewear niet anders. Kleuren die je ook in de natuur vindt – denk aan bruin en groen – zijn helemaal hip & trendy. En ook materialen worden uit de natuur gehaald, om zo kwalitatieve en duurzame monturen te creëren die een lange levensduur hebben.

Comeback van de klassiekers

Dit najaar vieren we de return van enkele iconics. Zo zal je het Wayfarer-model weer overal zien verschijnen. Bij uitbreiding zullen vierkante en rechthoekige monturen ook weer populair worden. Maar niet alleen Wayfarer is aan een comeback bezig, ook het Aviator-model doet het weer goed. Of je voor bolvormige of holvormige (Ray-Ban Reverse) glazen gaat, de keuze is aan jou! Je zal er in ieder geval heel stylish uitzien dit najaar.

Ieder z’n look

Bij Pearle huizen sterke merken voor elke mood, met elk hun eigen focus op on trend design. Vind je nieuwe favoriete optische bril of zonnebril bij je Pearle winkel om de hoek (beschikbaarheid hangt af per winkel) of online op pearle.be.

Eline Vervloet PR Manager, MMBSY
Over Pearle Opticiens

Pearle Opticiens, in België opgericht in 1983 en onderdeel van GrandVision Benelux, is marktleider in brillen en contactlenzen. GrandVision maakt sinds 2021 onderdeel uit van EssilorLuxottica. Pearle is de meest toegankelijke oogexpert van België met deskundige oogexperts. Pearle wil haar klanten altijd en overal voorzien van goed zicht. Naast betaalbare en actuele zichtoplossingen bieden zij praktisch en deskundig advies op het gebied van preventieve oogzorg. Met 230 winkels in België is Pearle altijd en overal dichtbij. Meer informatie: www.pearle.be.

Over GrandVision Benelux

GrandVision Benelux is onderdeel van de EssilorLuxottica groep. EssilorLuxottica is de wereldwijde marktleider in het ontwerpen, produceren en distribureren van brillenglazen, monturen en zonnebrillen. Het bedrijf is opgericht in 2018 en heeft als missie mensen over de hele wereld te helpen “meer te zien en meer te zijn” door in te spelen op de veranderende behoeften op het gebied van gezichtsvermogen en persoonlijke stijlaspiraties. Wereldbekende brillenmerken zoals Ray-Ban en Oakley, merken op het gebied van lenstechnologie zoals Varilux en Transitions, en retailmerken van wereldklasse zoals Sunglass Hut, LensCrafters, Salmoiraghi & Viganò en GrandVision maken deel uit van de EssilorLuxottica familie. EssilorLuxottica heeft ongeveer 190.000 werknemers en 18.000 retail winkels.
In de Benelux voert GrandVision de merken Pearle – met 360 winkels in Nederland, 230 winkels in België – en 100 GrandOptical winkels in Nederland. Ook Zonnebrillen.com is in de Benelux onderdeel van GrandVision. Voor meer informatie kunt u terecht op www.essilorluxottica.com of de websites www.pearle.be en www.grandoptical.be bezoeken. See More, Be More.

Pearle Opticiens